/  Archief 2020   /  Persbericht: Alles op alles om Grootste Kerstboom weer te laten stralen

Persbericht: Alles op alles om Grootste Kerstboom weer te laten stralen

IJsselstein, 11 september 2020 – Het bestuur van de organiserende stichting zet alles op alles om ook in dit ongewone jaar de Grootste Kerstboom te laten branden.  Nu de ‘R’ weer in de maand is begint traditiegetrouw de fondsenwerving. Het is de bedoeling dat de tot kerstboom omgetoverde Gerbrandytoren in IJsselstein tussen 12 december en 6 januari 2021 voor de 22ekeer straalt.

Voorzitter Mieke Kromwijk van de stichting De Grootste Kerstboom. “We merken nu al aan de reacties op Facebook dat velen uitkijken naar het moment dat de lampen weer aan gaan. Temidden van de Coronacrisis hebben we allemaal behoefte aan sfeer, iets positiefs om naar uit te kijken. Een lichtpuntje, letterlijk en figuurlijk.”

“Een aantal van onze Vrienden en Sponsoren, vaak lokale ondernemers, maakt een moeilijke periode door. We hopen op hun ondersteuning maar hebben uiteraard alle begrip als het dit jaar even niet lukt een bijdrage te leveren. Het zal dus nog best een uitdaging worden om voldoende geld bij elkaar te sprokkelen, maar we hebben goede hoop dat het toch gaat lukken.”

Ontstekingsevenement

Het ontstekingsevenement op het Podiumterrein, waar jaarlijks zo’n vier- tot vijfduizend mensen op af komen, gaat dit jaar helaas niet door.  Mieke Kromwijk: “Dat vinden we heel jammer. Toch konden we als bestuur geen ander besluit nemen. We weten nu niet of het mogelijk en wenselijk is om in december een Coronaproof-evenement te houden. Financieel gezien kunnen we de gok niet wagen om nu al de voorbereidingen te starten met een grote kans dat het niet lukt.”

Het stichtingsbestuur denkt na over alternatieven zoals een online-ontstekingsevenement op zaterdag 12 december. Inmiddels zijn de eerste verkennende gesprekken gehouden, de komende tijd moet er meer duidelijk worden. Mieke Kromwijk: ”Het zou mooi zijn als Kerstboom-fans met online ervaring, creatieve ideeën en liefst met faciliteiten zich melden. We zijn een klein bestuur en kunnen alle hulp gebruiken.” Belangstellenden kunnen contact opnemen via email: info@degrootstekerstboom.nl. Via de website www.degrootstekerstboom.nl. en www.facebook.com/degrootstekerstboom wordt geregeld nieuwe informatie gegeven over de voorbereidingen.

Voor vragen naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Stichting De Grootste Kerstboom, Herbert van Zijl, bestuurslid PR

Herbert@degrootstekerstboom.nl, Telefoon 06-51461442